Kursus i OneDrive for Business

At gemme ting i skyen kan være lidt uhåndterbart. Vores kursus i OneDrive for Business lærer dig at håndtere dine filer og mapper i OneDrive-skyen. 

Ved at synkronisere filer og mapper fra skyen kan du i principppet arbejde som du altid har gjort. Dine filer vil altid være let tilgængelige, og du gør det fremover meget nemt for dig selv, når du skal dele filer med kollegaer.

OneDrive for Business

At gøre deltagerne fortrolige med brugen af OneDrive herunder hvordan OneDrive er det centrale omdrejningspunkt for placering, deling og generelt samarbejde omkring de enkelte filer.

Udover OneDrive, hvor fokus vil være på placering af filer i skyen samt at have OneDrive synkroniseret med sin pc, vil vi naturligvis også komme ind på Excel, Word, PowerPoint og til dels Outlook. Dette skyldes, at OneDrive giver spændende muligheder i disse programmer og viser deltagerne hele styrken i Office 365 og de muligheder, det giver.

Forudsætninger

Kurset henvender sig til dig, der ønsker at anvende mulighederne for adgang til dine filer uanset hvor du er, enten via din pc, tablet eller telefon. Vi forudsætter, at du er vant til at arbejde med en pc og en internetbrowser, og at du har kendskab til brugen af Outlook, Word og Excel på et grundlæggende niveau.

Varighed

3 timer fra kl. 09:00-12:00

Introduktion til OneDrive for Business

  • Hvad bruges Onedrive for Business til?
  • Skal vi bruge Onedrive for Business eller SharePoint Online – og hvad er forskellen
  • Forskellige versioner af Onedrive – privat og erhversmæssig brug
    Log på Portalen/Onedrive for Business
  • Forklaring af Onedrive for Business skærmbilledet

Arbejde med filer og mapper i Onedrive for business (Online)

  • Opret mapper
  • Opret dokumenter med Word, Excel og PowerPoint Webaps
  • Overfør/upload filer
  • Arbejdet med filer og mapper (Omdøb/Slet/Kopier/Slet)
  • Gendan slettede elementer
  • Versionering, gendan eller sammenlign tidligere versioner
  • Åben eksisterende filer i f.eks. Excel online eller Excel 2016 på PC
  • Del filer med kolegaer eller eksterne samarbejdspartnere

Opsætning og synkronisering af Onedrive for Business med din PC

  • Opsæt og synkroniser Onedrive (skyen) med din PC
  • Gennemgang af OneDrive synkroniseringsappen, indstillinger og vigtige symboler og advarsler
  • Se dine filer fra Onedrive i Windows Stifinder og omvendt
  • Opret filer og mapper i Stifinderen og se ændringerne efterfølgende online
  • Tips og Tricks til det generelle arbejde med stifinderen
    • Favoritter
    • Søgning

PowerPoint, Word, Excel og Outlook

  • Del filer fra programmerne mens du arbejder
  • Arbejde samtidigt med kollegaer i samme fil
  • Automatisk lagring
  • Versionshistorik, gendan og sammenlign tidligere versioner
  • Gem nye dokumenter direkte i OneDrive far Word, Excel mv.
  • Muligheder (og begrænsninger) i webversioner af Excel, Word og PowerPoint
  • Vedhæft filer i Outlook/Outlook web som kopi eller delt
Firma kursus
15.950 kr. ex. moms
  • Afholdes i jeres virksomhed
  • Op til 12 deltagere
  • Indhold kan tilpasses jer
6.950 kr.ekskl. moms
Solo kursus
8.950 kr. ex. moms
  • Afholdes i jeres virksomhed
  • Kursus for dig og en kollega
  • Indhold tilpasses jer
4.500 kr.ekskl. moms
Åbent kursus
8.950 kr. ex. moms
  • Afholdes i vores lokaler
  • Max 8 deltagere
  • Se datoer herunder
1.950 kr.ekskl. moms

Tag som firma-, solo- eller åbent kursus

Firma kursus

Dette kursus kan afholdes som et firmakursus med op til 12 personer fra jeres virksomhed. Kurset afholdes typisk hos jer, men kan også afholdes i vores lokaler, hvis det ønskes.

Indholdet kan vi tilpasse og skræddersy til jeres behov.

6.950 kr. ex. moms
  • Op til 12 deltagere
  • Skræddersyet indhold
  • Fleksibel planlægning
  • Gratis support efter kursus

Solo / Duo kursus

På et solokursus kan vi skræddersy indholdet på kurset til dit behov – det kan også tages som et duokursus, hvor du gratis må medbringe én kollega. Vi kommer ud til dig/jer i jeres virksomhed på en dato, der passer.

4.500 kr. ex. moms
  • For dig + evt. 1 kollega
  • Skræddersyet indhold
  • Fleksibel planlægning
  • Gratis support efter kursus

Åbne kurser

Deltag på et åbent kursus sammen med andre kursister fra forskellige virksomheder. Du kan tilmelde dig et åbent kursus på den dato og by du ønsker via vores kalender. På et åbent kursus bliver du undervist i et på forhånd tilrettelagt indhold, men dine spørgsmål er naturligvis velkommen undervejs

1.950 kr. ex. moms
  • Max 8 deltagere
  • Planlagte datoer
  • Inkl. god forplejning
  • Gratis support efter kursus

Kalender - åbne kurser

Ingen kurser fundet.
Vis flere datoer
Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe.

Relaterede kurser

Du kan se hele Excel kursus oversigten her. Se også vores Excel kursus i KøbenhavnOdense og Aarhus
eller tilmeld dig vores online Excel kurser.

Bestil et tilbud på et firmakursus

Udfyld nedenstående oplysninger, og vi vil kontakte dig hurtigst muligt med et tilbud på et firmakursus for 3-12 personer fra din arbejdsplads.

Bestil et tilbud på et solo kursus

Udfyld nedenstående oplysninger, og vi vil kontakte dig hurtigst muligt med et tilbud på et solokursus til dig (og evt. 1 kollega).

Bestil et tilbud

Udfyld nedenstående oplysninger, og vi vil kontakte dig hurtigst muligt med et tilbud.

Spørg om kurset

Har du spørgsmål til et kursus, så kan du udfylde nedenstående, og vi vil hurtigt kontakte dig.

Tilmeld nyhedsbrev

Udfyld nedenstående oplysninger hvis du ønsker at modtage en e-mail med nyheder, tips og tricks i form af diverse video guides til Office pakkens programmer.

Bestil tilbud på E-learning

Udfyld nedenstående formular, og vi vil vende tilbage med et tilbud på E-learning.

Tilmeld dig vores kursusagent

Er du klar på at deltage i et kursus med et par ugers varsel, så tilmeld dig vores Last minute tilbud – og få tilbud om kurser med op til 40% i rabat.

Tilbuddet som du modtager pr. mail, gælder for dig og dine kollegaer.

Udfyld nedenstående oplysninger, herefter holder vi dig orienteret pr. mail når der er restpladser på vores kurser.