image

At gemme ting i skyen kan være lidt uhåndterbart, vores kursus i Onedrive For Business lærer dig at håndterer dine filer og mapper i Onedrive skyen.

At synkroniserer filer og mapper fra skyen kan være en rigtig godt, så du principielt kan arbejde som du altid har gjort. Dine filer vil altid være let tilgængelige, og du gør det fremover meget let for dig selv, når du skal dele filer med kollegaer og eksterne samarbejdspartnere.

Navigation

Find et andet program

Find et andet Office 365 Kursus

Kursus hos Jer

Kurset kan afholdes hos jer med op til 10 deltagere. I sørger for et lokale, og vi kan efter aftale medbringe bærbare computere.

Pris: 6.950,- kr.  ex. moms

Se mere om Firma kurser og bestil tilbud

Solo/Duo kursus

Vil du helst sidde alene, eller har du specielle ønsker, så er et Solo/Duo kursus noget for dig. Vi planlægger i fællesskab indholdet.

Pris: 4.500,- kr. ex. moms.

Se mere om Solo kurser og bestil tilbud

Åbne Kurser

I kalenderen herunder finder du datoerne for dette Kursus i brugen af Onedrive For Business.

Pris: 1.950,- kr. ex. moms

 

 

Formål

Dette kursus er et bruger orienteret kursus, hvor du lærer at opsætte Onedrive For Business til brug for dit daglige arbejde med mapper og filer. Du lærer at lave en synkronisering mellem ”skyen” og din pc, så du altid har filerne ved hånden, også når du er offline.
Onedrive For Business er et personligt lagringsmedie, men vi viser dig hvordan du let kan dele dine filer med kollegaer eller eksterne samarbejdspartnere.

Varighed

3 timer fra kl 09:00-12:00

Deltagere

Kurset henvender sig til dig der ønsker at anvende mulighederne for adgang til sine filer uanset hvor du, enten via din Pc, tablet eller telefon. Vi forudsætter, at du er vant til at arbejde med en PC og en Internet Browser, og at du har et kendskab til brugen af Outlook, Word og Excel på grundlæggende niveau.

Sådan underviser vi

På kurset vil du via vores dygtige instruktører, blive guidet gennem kursets indhold. Vores kurser er baseret på aktivitet, det betyder at du er meget aktiv på tasterne og på den måde lærer de nye muligheder med det samme.

Kursusindhold

Introduktion til OneDrive for Business

  • Hvad bruges Onedrive for Business til?
  • Skal vi bruge Onedrive for Business eller SharePoint Online – og hvad er forskellen
  • Forskellige versioner af Onedrive – privat og erhversmæssig brug
  • Log på Portalen/Onedrive for Business
  • Forklaring af Onedrive for Business skærmbilledet

Arbejde med filer og mapper i Onedrive for business (Online)

  • Opret mapper
  • Opret dokumenter med Word, Excel og PowerPoint Webaps
  • Overfør/upload filer
  • Arbejdet med filer og mapper (Omdøb/Slet/Kopier/Slet)
  • Gendan slettede elementer
  • Versionering
  • Åben eksisterende filer i f.eks. Excel online eller Excel 2016 på PC
  • Del filer med kolegaer eller eksterne samarbejdspartnere

Opsætning og synkronisering af Onedrive for Business med din PC

  • Opsæt og synkroniser Onedrive med din PC
  • Se dine filer fra Onedrive i Windows Stifinder og omvendt
  • Opret filer og mapper i Stifinderen og se ændringerne efterfølgende online
  • Gennemgang af Onedrive for Business synkroniserings app
  • Tips og Tricks til det generelle arbejde med stifinderen
    • Favoritter
    • Søgning

Muligheder med Office programmerne

  • Log på med din Office 365 konto i Officeprogrammerne
  • Gem nye filer i Onedrive for business via Gem som
  • Del filer direkte fra Outlook (kun 2016) eller Outlook Web app
  • Vedhæft filen på ”almindelig vis”
  • Vedhæft filer og giv modtager rettigheder til at ændre i indhold
  • Del fil direkte fra Excel, Word eller PowerPoint med forskellige rettigheder

Tilbage til oversigten med Office 365 kurser

Se mulighederne for et firma kursus

Referencer

"Kurset var rigtig godt tilrettelagt, og så var det en dygtig og kompetent underviser. -- Ole Christian Dalvang, Rambøll Management
SE ALLE REFERENCER