Hvad er Microsoft Planner

Microsoft Planner er et lille program, som er en del af Microsoft 365. Med dette program kan du planlægge og afvikle opgaver, enten til dig selv eller ved at tildele dem til andre i din organisation. Du har et godt overblik over dine “planer” uanset om det er dine egne

Læs mere »

Hvad er Microsoft Teams?

Microsoft Teams er stedet hvor du let og elegant kan samarbejde med dine kollegaer og eksterne samarbejdspartnere. Kort sagt er det stedet hvor du og dit Team samarbejder om dokumenter, møder samt styrer opgaver mv. Du får mange fordele med Microsoft Teams, programmet er er en del af Microsoft 365,

Læs mere »

Adskil tekster i Excel med Tekst til kolonner

I Excel kan du ofte vedimport af data, have celler celler med et indhold af flere værdier, som efterfølgende ønskes adskilt i hver sin kolonne. I de fleste tilfælde kan funktionen Tekst til kolonner i Excel udfører denne opgave. Funktionen »Tekst til kolonner« Herunder et lille eksempel hvor adskilleren er

Læs mere »

Sådan bruger du XOPSLAG i Excel

Hvad er Xopslag? I Excel til Office 365 er der kommet en ny funktion kategorien Opslag, Den nye Excel funktion hedder XOPSLAG [på engelsk: XLOOKUP]. Funktionen er designet til at kunne returnere en relateret værdi på samme måde som vi kender det med LOPSLAG, men uden de velkendte begrænsninger som

Læs mere »

Hvad er Office 365?

Som bruger af en PC (og MAC), har du med garanti i en eller anden sammenhæng hørt om Microsoft Office 365, men hvad er det i grunden Office 365 er for noget, det giver vi dig den korte version af her. Forklaring på Hvad Office 365 er Office 365 er

Læs mere »

Sådan laver du en indholdsfortegnelse i Word

Lav en indholdsfortegnelse i Word I dette indlæg guider vi dig igennem hvordan du lavet en Indholdsfortegnelse i Word. Tilslut i indlægget kan du downloade Word filen der vises i skørmbillederne, eller du kan se vores video guide til hvordan du laver en indholdsfortegnelse. Guide til indsæt indholdsfortegnelse i Word

Læs mere »

Hvad er en Pivottabel?

En pivottabel er en dynamisk funktion i Excel, som på baggrund af selv store data ark let kan opsummerer og konkludere tendenser mv. Flere tusinder rækker med data kan blive til et let og overskueligt “billede” af dine data Udseendet er let at ændre på, og du kan let omrokere

Læs mere »

Sådan indsætter du sidetal i Word

Du er sikkert i gang med at lave en rapport i Word, og er interesseret i at vide mere om Sidetal i Word, vi har her lavet en lille guide på tekst men også i video, så du både kan læse og se hvordan man laver sidetal i Word Sidetal

Læs mere »

Kvadratrod i Word

I Word har man mulighed for at opstille ligninger og formler, hvori muligheden for at lave kvadratrod i Word er tilstede I vidoen nedenfor, samt i teksten herunder, er beskrevet, hvordan man indsætter kvadratrødder i Word: Man indsætter en formel ved først at trykke på Altog = samtidig, eller ved

Læs mere »

Brøker i Word

I dette indlæg viser jeg dig hvordan du laver brøker i Word har man mulighed for at opstille ligninger og formler, hvori man kan benytte brøker mfl. I vidoen nedenfor, samt i teksten herunder, er beskrevet, hvordan man indsætter brøker i Word: Man indsætter en formel ved først at trykke

Læs mere »

Frys eller fastlås rækker i Excel

I denne Video guide viser vi dig hvordan du kan få vist dine overskrifter øverst i skærmen (fryse rækker) når du scroller ned i arket, samt hvordan du kan få gentaget overskrifter i Excel øverst på alle sider i dine udskrifter Se, hvordan du kan fryse rækker og kolonner i

Læs mere »