Årshjul i Excel – Download vores årshjul-skabelon til Excel gratis her
Sådan laver du et årshjul i Excel – Download skabelonen gratis her Et årshjul i Excel er et godt værktøj når du vil have et nemt og hurtigt overblik over årets faste opgaver. På den måde er du altid forberedt på hvad du skal huske i de enkelte måneder. Det
Jobansøgning med skabelon i Word – Lav en flot ansøgning (Guide)
Sådan laver du en jobansøgning med en Word skabelon Vil du søge en ny stilling så kan du finde en jobansøgning skabelon i Word der kan hjælpe dig til en ansøgning der ser godt ud. I Microsofts skabelonsamling er der mange forskellige skabeloner til jobansøgninger og CV. I denne lille
Lav en APP til hjemmesider f.eks. E-boks, Teams etc.
Sådan laver du din egen APP til hjemmeside Hvis du har en smartphone har du måske prøvet at føje en hjemmeside til din hjemmeskærm, så du i fremtiden hurtigt kan åbne side. Det samme kan du gøre på din PC ved at oprette en App til hjemmesider i Microsoft Edge
Orddeling i Word – Sådan laver du automatisk orddeling i Word
Sådan laver du automatisk orddeling i Word Når du skriver tekster er det ikke altid at ordenes længde lige passer sammen, så alle linjerne kan indeholde hele ord og så må man dele. Når du arbejder med orddeling i Word har du flere muligheder for at påvirke hvordan ordene bliver
Hvordan laver man en folder i Word? – Få en nem guide her!
Hvordan laver man en folder i Word? Når du vil lave en folder i Word kan man godt sige at du i virkeligheden opretter et A5 dokument som du udskriver som brochure med 2 A5 – sider på hvert A4 ark. Men, altså: Hvordan laver man en folder i Word?
Spalter i Word – Sådan laver du nemt spalter i Word (Guide)
Hvordan laver man spalter i Word? Hvis du gerne vil skrive tekst i kolonner i Word, så kan du bruge funktionen Spalter. Når du bruger spalter i Word bliver linjerne i din tekst kortere og kan dermed være lettere at læse. For mange spalter har dog den modsatte effekt. Spalter
Hvad er Anslag i Word? Sådan tæller du antallet af anslag i Word
Hvad er anslag i Word og hvordan finder man antallet af anslag? Anslag er et tegn, et tal eller et bogstav. Hvis du skal holde øje med hvor meget du skriver, så kan du let tælle anslag i Word. Skriver du opgaver til gymnasiet eller andre undervisningssteder så skal du
Animation i PowerPoint – Tilføj animationer til din præsentation (Guide)
Animationer i PowerPoint: Sådan tilføjer du nemt flotte effekter Når du har brug for et opmærksomhedsboost til dine præsentationer, så er det godt med nogle effekter og med animation i PowerPoint er det nemt at gå til. I denne guide vil vi gennemgå hvordan du kan animere billeder og tekst
Værktøjslinje i Office programmer – Lav dine egne genveje (tekst og video guide)
Tilpas din egen værktøjslinje i Office programmer Ved du at der findes en værktøjslinje i alle Office programmer som du selv kan bestemme hvad skal indeholde? Hvis du også bruger de samme kommandoer igen og igen når du arbejder i programmerne Word, Outlook, Excel, PowerPoint mfl., så kan du få
Brug Office programmer uden mus – (tekst og video Guide)
Mindre brug af mus når du arbejder med Office programmerne Er du lidt træt af at skulle række ud efter musen, når du skriver?? Får du ind imellem ondt i arme og skuldre når du arbejder på computeren?? Men synes du det er svært at huske på en masse genvejstaster?
Stavekontrol i Word – Sådan slår du nemt stavekontrollen til (Guide)
Stavekontrol i Word: Sådan bruger du stavekontrollen Uanset hvor god du er til at stave, er det altid rart med lidt hjælp. Den kan du få ved at udføre stavekontrol i Word. Som standard er der automatisk (“løbende”) stave- og grammatikkontrol i dokumenterne i Word (det er dem, der giver
Forsider i Word – Hvordan laver man forsider i Word? (Guide)
Sådan laver man forsider i Word Om forsiden er flot, afhænger også af hvad den skal bruges til. I vores lille guide vil vi vise hvordan man kan udarbejde forsider i Word som f.eks. kan bruges til rapporter og opgaver. Efterfølgende kan du f.eks. tilføje flere billeder og mere farve
Tidslinje i PowerPoint – Sådan laver du nemt en tidslinje (Guide)
Hvordan laver man en tidslinje i PowerPoint? Har du behov for at illustrere et forløb eller en tidslinje i PowerPoint så har vi nogle gode muligheder med værktøjet SmartArt. Når først tidslinjen er oprettet er der mange muligheder for at ændre på designet. I denne guide gennemgår vi hvordan man
Skabeloner i Word – Sådan sparer du tid med Word-skabeloner
Word skabeloner: Sådan sparer du tid med skabeloner i Word Hvis du skal bruge den samme type dokument igen og igen så har du brug for en skabelon. Med skabeloner i Word har du et standarddokument som du kan bruge mange gange og kun tilføje de helt specifikke oplysninger. Næste
Sumkurve i Excel – Sådan laver du sumkurver i Excel (Guide)
Hvordan laver man sumkurve i Excel? Hvis du har nogle resultater som du kan gruppere så kan du beregne hvor mange procent der er i de forskellige grupper; gruppens frekvens. Disse frekvenser kan man lægge sammen (kumulerer) for at man lettere kan aflæse hvor stor en del af resultaterne der
Boksplot i Excel – Sådan laver man et boksplot i Excel (Guide)
Guide: Sådan laver du et boksplot i Excel I vores række af blogindlæg om diagrammer i Excel tilføjer vi nu boksplot også kaldet “kassediagram”. Boksplot kan du bruge til at få en grafisk afbildning af den indbyrdes fordeling af dine tal. Du kan (naturligvis!) også få dit regneark til at
Kalender i Excel: Sådan opretter du din helt egen
Vil du have din helt egne specielle kalender? Hvis du ikke lige kan finde den helt rigtige oversigtskalender til dit behov, så kan du oprette en kalender i Excel. Microsoft har udarbejdet forskellige skabeloner til kalender i Excel såvel som i Word. Dem kan du finde på Microsofts hjemmeside. Du
Billeder i PowerPoint (en guide)
Indsæt og rediger billeder i PowerPoint Billeder er en god fortæller, derfor er det ikke ligegyldigt, hvordan du indsætter billeder i PowerPoint eller, hvordan du redigerer dem. Skal billederne beskæres? Hvad med baggrunden, kan den bruges? Skal jeg sætte noget “ekstra” på billedet? Skal det være i fuldfarve, eller skal
Kurvediagram i Excel
Kurvediagram i Excel – hvordan opretter jeg det? Når du har tal, der viser en udvikling over tid, kan du illustrere det med et kurvediagram i Excel (de bliver også kaldt linjediagram). I vores eksempel har vi nogle tal, der viser udviklingen i det danske jernbanenet fra 2000, 2010 og
Sekundær akse i Excel – tekst og video guide
Tilføj en sekundær akse på diagram i Excel Hvis du skal præsentere udviklingen i nogle tal er det godt at bruge et søjlediagram. Men hvis der er stor forskel på søjlernes højde, så kan det være svært at gennemskue udviklingen på de laveste søjler. I Microsoft Excel kan du bruge
Gem skabelon i PowerPoint (En guide)
Gem en skabelon i PowerPoint Hvis du har udarbejdet en rigtig god præsentation i PowerPoint, som du gerne vil bruge som udgangspunkt for andre præsentationer, så er det en fordel at gemme den som en skabelon i PowerPoint. På den måde er den let at finde igen og let at
Trinvis Guide til Word Brevfletning
Brug brevfletning i Word til at udsende mange breve Hvis du skal sende breve til mange mennesker f.eks. invitationer, indkaldelse eller salgsbreve, så er brevfletning i Word funktionen du skal bruge. Du har det samme værktøj til brevfletning i Word 2013, 2016, 2019 og Microsoft 365, så du kan bruge
Sammenkæd Word med Excel
Brug Excels tal og grafer i Word Når du skal skrive noget, så er det nemmest at bruge Word, men når du har brug for beregninger eller grafer, så er Excel det bedste valg. Tricket kommer her: Sammenkæd Word med Excel. Her er en lille guide i, hvordan du kan
Litteraturliste i Word – Hvordan laver man en litteraturliste i Word?
Litteraturliste i Word: Sådan laver du en litteraturliste i Word Når du skriver en rapport eller en opgave, skal du ofte kunne dokumentere, hvilke værker du har dine oplysninger fra i en litteraturliste (det kaldes også kildeliste eller reference liste). Det kan du automatisere ved at danne en litteraturliste i