image

Få det bedste ud af Office 2013.

Vi tilbyder Office 2013 kurser der har fokus på nye muligheder samt hvordan man bedst muligt anvender programmerne i Office 2013

Har hele virksomheden opgraderet til Office 2013, så kan i med fordel få et kursus afholdt ude i virksomheden, hvor vi sender en af vores konsulenter ud til jer.

Navigation

Find et andet program

Find et andet Office 2013 Kursus

Kursus hos Jer

Kurset kan afholdes hos jer med op til 10 deltagere. I sørger for et lokale, og vi kan efter aftale medbringe bærbare computere.

Pris: 8.950,- kr.  ex. moms

Se mere om Firma kurser og bestil tilbud

Solo/Duo kursus

Vil du helst sidde alene, eller har du specielle ønsker, så er et Solo/Duo kursus noget for dig. Vi planlægger i fællesskab indholdet.

Pris: 5.950,- kr. ex. moms.

Se mere om Solo kurser og bestil tilbud

Åbne kurser

I kalenderen herunder finder du datoerne for dette kursus. Kurset afholdes i forskellige byer i hele Danmark.
Pris: 3.350- kr. ex. moms

Formål

Formålet med et kursus i nyhederne i Office 2013 er, at anskueliggøre brugen af de nye programmer, så overgangen fra en ældre Office version bliver lettere.

Vi forklarer vi lidt om tankerne for den Office 2013 samt hvilke nyheder, forbedringer og ændringer der findes, så du hurtigt og med en positiv indgangsvinkel, kan udnytte de nye muligheder.

Varighed

Kursus - 1 dag
Seminar - 3 timer

Forudsætninger

Kurset henvender sig til personer, der i dagligdagen anvender Excel, Word, Outlook og PowerPoint i forvejen og som ønsker en let overgang til de nye programmer, men ikke mindst lærer at bruge de mange nye muligheder.

Sådan underviser vi

Kurset er tilrettelagt med et indhold hvor du bliver introduceret til nye emner, mens du har hænderne på tastaturet, på den måde ser og prøver du tingene med det samme. Har du spørgsmål, vil vores dygtige instruktører med glæde give dig svar på disse.

Kursusindhold

Generelle Office 2013 nyheder

  • Gennemgang af Office 2013 brugerfladen
  • Kontekstfaner
  • Direkte eksempel visning
  • Tilpasning brugerfladen til ens eget behov
  • Startside med visning af tidligere dokumenter
  • Fanen filer - det er her der startes og afsluttes
    • Gem (få vist ikke gemte filer)
    • Åben filer, herunder PDF filer eller filer du "glemte" at gemme
    • Udskriv - alt samlet et sted
    • Muligheder med Skydrive
    • Indstillinger
  • De nye filformater
  • Udvikler fanen
  • Nye genvejs muligheder
  • Indstilling af status linjen
  • Office-Apps - adgang til nyttige Apps

Word 2013

  • "velkommen tilbage" start samme sted som du sluttede
  • Brug typografier
  • Nye ikoner
  • Dokument formatering - temaer
  • Ændring af standard indstillinger for nye dokumenter
    • Skrifttype
    • Linjeafstand
  • Dokumentkomponenter - genbrug tekst, grafik mm.
  • Tabeller
  • Billeder
  • Sidehoved/fod
  • SmartArt til visualisering
  • Fuldskærms læsning med Objekt zoom
  • Indsæt online billeder og video direkte i dokumentet
  • Forenklet revison og kommentar visninger
  • Layout forslag ved markering
  • Justerings hjælpelinjer til placering af billeder/tekstbokse etc.

Excel 2013

  • Nye ikoner
  • Hurtig dataanalyse ved markering
  • Hurtig udfyldning af celler
  • Mini diagrammer (Sparklines)
  • Betinget formatering
  • Sortering og filtrering
  • Pivottabeller
    • Slicer funktionen
    • Tidslinje til visning af data for forskellige perioder
  • Formater som tabel
  • Pivottabeller - anbefalede pivottabeller
  • Diagrammer - anbefalede diagrammer
  • Power view
  • Nye funktioner til formler

PowerPoint 2013

  • Master funktion
  • Ændre slidestørrelsen til standard eller widescreen
  • Animationer - Diasovergange - kopier animation
  • Hjælpelinjer til placering af objekter
  • SmartArt - visualisere dine tanker
  • Billeder med mange Layout muligheder
  • Sammenfletning af figurer
  • Præcis afstand mellem figurer og billeder
  • Indsæt online videoer fra. f.eks. Youtube
  • Brug af favre pipette til at finde den rigtige farve
  • Præsentationsvisning - lav en oplægsholderskærm og en præsentationsskærm

Outlook 2013

  • Navigationspanel - nye muligheder
  • Opgavepanel - møde og opgaver samlet et sted
  • Opgaveflag - Samspil mellem post-opgaver-kalender
  • Kategoriser mails, aftaler med farver
  • Visning af e-mail i "tråde" samt øvrige ændringer i Indbakken
  • Besvar e-mail i læseruden
  • Hurtige trin - lav flere handlinger på engang
  • Hurtig søgning - find det, du søger efter
  • Kalender deling - internt/eksternt
  • Se vedhæftede filer uden at åbne for filen

Tilbage til oversigten med Office 2013 kurser

Se mulighederne for et firma kursus

Referencer

"Kurset var rigtig godt tilrettelagt, og så var det en dygtig og kompetent underviser. -- Ole Christian Dalvang, Rambøll Management
SE ALLE REFERENCER