Tilføj en ekstra postkasse til Outlook Office 365 mail konto

Denne guide hjælpe dig med at tilføje en ekstra postkasse i Outlook Office 365 webmail.

En delt postkasse kan være en fælles afdelingspostkasse eller en kollega/chef postkasse, som du skal have adgang til.

Fremgangsmåden er følgende:

Trin 1. Log på Portalen Åben for din Internet browser og skriv i adressefeltet: www.portal.office.com

Angiv dit brugernavn og password for at logge ind.

I portalen ser du de Onlineapps, som du har mulighed for at anvende, du skal klikke på Mail:

Office 365 Online Apps

Trin 2. Tilføj delt postkasse i Outlook Webmail til Office 365

Du er nu inde i din Office 365 mail, hvis dit billede ser ud som vist herunder, skal du klikke på Mere (ser det ikke således ud, kan du blot springe det næste skærmbillede over):

Klik på mere

Herefter vil du kunne se din ”fulde” postkasse. Du skal nu højre klikke på dit postkasse navn og i menuen vælge Tilføj delt mappe:

Tilføj postkasse

I nedenstående vindue skriver du navn eller e-mail adresse på den postkasse du vil tilføje, klik på det navn der kommer frem:

Billede4

Når navnet er valgt skal du klikke på knappen Tilføj

Billede5

Herefter har du adgang til den valgte postkasse, hvis vel og mærke du har rettigheder dertil.

Billede6

Sådan!

Ønsker du flere tips til officepakken?

Se masser af tips og tricks til Excel, Powerpoint og Word her.